سوپرنوا

نجوم و اخترشناسی

سوپرنوا

نجوم و اخترشناسی

بارش الماس در مشتری

مشتری  کلاً یه سیاره گازی شکل هستش و دارای مقدار کمی مایع و سطح جامده.  سطح این سیاره  از ابرهای متراکم و غلیظ قرمز، قهوه ای، زرد و سفید رنگ تشکیل شده. دوستان لازمه بدونید که ابرهای قهوه ای تیره، دور این سیاره رو بصورت کمربندی فرا گرفته و دلیلش هنوز مشخص نیست. یکسالِ مشتری معادل با ١٢ سال زمینی هاست  و جالبه که تو منظومه شمسی ، مشتری سریع ترین سیاره ایه که به دور خودش میچرخه و یک شبانه روز در مشتری ١٠ ساعته بجای ٢٤ ساعت.
 فکر کنم دلیل سرعت بالای چرخش به دور خودش بعلت جرم زیادشه که انرژی جنبشی مضاعف ایجاد میکنه، حالا شاید سوال بشه طول شبانه روز سیارات رو چجوری میشه اندازه گرفت؟!!!
جوابش اینه که هر سیاره از خودش امواج رادیویی صادر میکنه که اگه این امراج متساطع شده از سیاره مربوطه رو بتونیم با تلسکوپهای مستقردر زمین ردیابی کنیم قدرت این امواج طی یه الگوی ثابت در هر دوره زمانی معین تکرار میشه ، مثلا در زمین ٢٤ ساعت در مشتری ١٠ ساعت یکبار تکرار میشه.
شاید باورتون نشه چه بارونی تو این سیاره میباره؟!!!!! بارون نه از جنس آب ، بلکه از جنس الماس ، بله  ناسا جدیدا تایید کرده که در سیارات گازی با جرم زیاد در مشتری و خصوصا سیاره زحل بارون الماس رو داریم دلیلش اینه که دوستان توو این سیارات گاز متان به وفور یافت میشه گاز متان از کربن و هیدروژن تشکیل شده رعدوبرق سنگینی که توو این سیاره اتفاق میافته ، انفجار صاعقه باعث آزاد شدن کربنِ متان میشه و هنگام سقوط ساختار الماس رو به خودشون میگیرند که کربن خالصه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.